^ بازگشت به بالا
دانلود english 4 you آموزش یوگا به زبان فارسی آموزش زبان english today
صفحه 1 از 16 12311 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 153
Like Tree89لایک ها

مقالات انجمن مدیریت


  1. #1

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,636
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,712
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66371334
    پیش فرض مقالات انجمن مدیریت
    مقالات انجمن مدیریت
    با درود به دوستان عزیز

    از این پس جهت تسریع در دسترسی به مقالات مرتبط با مدیریت کلیه مقالات مرتبط با این موضوع را در این تاپیک ارسال نمایید .
    با درود به دوستان عزیز

    از این پس جهت تسریع در دسترسی به مقالات مرتبط با مدیریت کلیه مقالات مرتبط با این موضوع را در این تاپیک ارسال نمایید .
    یک کاربر از این پست تشکر کرده است : KIARAZM

  • #2

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,636
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,712
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66371334
    پیش فرض
    کنترل کیفیت (qc(quality control
    کیفیت چیست ؟

    عبارتست از درجه ی خوبی و بدی یک کالا و یا یک خدمت .

    برای کنترل کیفیت جوایزی در نظر گرفته شده است که معروف ترین جوایز آن عبارتست از :
    جایزه ی بالدریج امریکا :

    جایزه ی دمینگ ژاپن :


    انواع استاندارد های کنترل کیفیت :

    استاندارد ایزیری ایران منطبق بر استاندارد های اروپا (ce) مدل(efqm)
    جایزه کنترل کیفیت ایران (ملی امیر کبیر)



    نکته های این مورد :
    بحث کنترل کیفیت همراه با زمان به سرعت در حال تغییر است
    پرفوسور جوزف جوران پدر کنترل کیفیت است



    آقای دمینگ بنیانگذار کنترل کیفیت صنایع کشور ژاپن



    عوامل موثر در دریافت جایزه کنترل کیفیت مدیریت ،کارکنان ،محصول
    یک کاربر از این پست تشکر کرده است : Ps.Graph

  • #3

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,636
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,712
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66371334
    پیش فرض
    کنترل کیفیت چیست ؟
    1-عبارت است از اطمینان از تهیه و تولید کالا وخدمات برطبق استاندارد های تعیین شده


    2- به طور کلی سیستمی است برای نگهداری یک سطح مطلوب کیفیت یک فرآورده یا فرآیند بابرنامه ریزی دقیق ، استفاده از لوازم مناسب بازرسی مداوم و اقدام به عملیات اصلاحی در قسمتهای لازم


    استقرار یک سیستم تضمین کیفیتی:

    یعنی تهیه و بکارگیری برنامه تضمین کیفیتی که می تواند بالاترین هدف دریک سازمان باشد. پیاده سازی این سیستم مستلزم انجام اقدامات زیر است:


    1)تهیه طرح جامع که شامل:
    الف) تیم کاری و مشخص شدن سرپرست آن
    ب) ایجاد جلسات هماهنگی وانتقال آن از مدیریت به پرسنل
    ج) سیستیم تضمین کیفیتی در سطح شرکت مورد برسی قرار میگیرد.
    د) استاندارد های ودستورالعملهای لازم جمع آوری گردند.
    ه) نیازهای فنی واقتصادی سازمان برآورده گردد.
    و) استقرار هاوسیاستهای کلی مشخص گردد.
    ز) الگوی هماهنگ فرآیند کاری اجرا شود.
    ح) چارچوبی برای نظام بهبود تعیین گردد.


    2) طرح ساده شده(طرح عملیاتی)
    الف) سرپرست تیم کاری مشخص شود.
    ب) استانداردهای پذیرفته شده تعیین گردد.
    ج) فعالیتهای جاری با نیازهای مقایسه شده و اقدامات اصلاحی مشخص شود.
    د) کتابچه دستورالعمل کیفی تهیه شود.
    ه) از طریق جلسه ای سیستم تضمین کیفیتی تشکیل شود.


    زیر سیستم های تضمین کیفیت عبارتند از:
    1) تضمین طراحی شامل تغییرات طرح, برسی قراردادها و...
    2) طراحی کیفیت و طراحی بازرسی شامل ارتباط با افرادماهر،دستورالعمل های دقیق و سیستم تضمین کیفیتی
    3) تضمین تدارکات شامل ارتبات با تهیه کنندگان و ارزیابی تدارکات
    4) تضمین تولید ،شامل راه اندازی تولید،بازرسی در طول فرآیند تولید،خود کنترلی وبازرسی انتهای کار
    5) تضمین عملکرد کیفی پس از فروش شامل عملکرد محصول،ارتباط با مصرف کننده وخدمات کیفی
    6) سیستم اطلاعات مدیریت شامل گزارش کیفی,ارزیابی هزینه ها
    7) برنامه ریزی و کنترل کیفی آماری شامل روشهای نمونه گیری آماری
    8) تهیه نرم افزارهای کنترل کیفی شامل به کارگیری روشهای اطلاعات دقیق وکنترل به وسیله سیستم های رایانه ای

    هدف از کنترل کیفیت چیست ؟

    اعمال نظارت دقیق بر تمام پدیده های موثر در تولید ، به نحوی که محصول حامل در تمام شرایط کیفیت یکسانی داشته باشد
    جلب رضایت مشتری ، ارائه محصول با خصوصیات مطلوب
    وظیفه کنترل کیفیت نمی تواند فقط به عهده یک فرد یا گروه خاص باشد. بلکه هماهنگی تمام اجزا را لازم دارد.( مشتری ، مهند سین ، ماده اولیه ، کارگران و....)
    یک کاربر از این پست تشکر کرده است : Smith1983

  • #4

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,636
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,712
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66371334
    پیش فرض
    زیر سیستم های تضمین کیفیت
    زیر سیستم های تضمین کیفیت:

    1.تضمین طراحی : شامل کنترل قراردادها وکنترل طرح اولیه یا بازنگری مجدد طرح
    2.طراحی کیفیت وبازرسی : شامل ارتباط با افراد ماهر و تهیه دستورالعمل ها
    3.تضمین تدارکات: شامل ارتباط با تهیه کنندگان و ارزیابی تدارکات
    4.تضمین تولید: شامل فرآیند خط تولید، بازرسی در طول فرآیند خودکنترلی وانتهای خط
    5.تضمین عملکرد کیفی وخدمات پس از فروش: شامل عملکرد محصول وارتباط با مصرف کننده
    6.سیستم اطلاعات مدیریت کیفیت: شامل گزارش کیفی وارزیابی هزینه های کیفی
    7. برنامه ریزی وکنترل کیفی آماری: شامل روش های آماری ونمونه گیری
    8. نرم افزارهای کنترل کیفی : شامل روش های اطلاعاتی دقیق وکنترل به وسیله سیستم های رایانه ای


    مشکلاتی که در تنظیم کنترل کیفیت میتوان نام برد شامل موارد زیر است :
    1-مواد اولیه
    2- ابزار ها و دستگاهها
    3-خطاهای انسانی
    4- محیط تولید
    5-ضعف در طراحی

  • #5

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,636
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,712
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66371334
    پیش فرض
    بازرسی چیست؟"همه چیز در مورد ب
    بخشی از عملیات کنترل کیفیت را بخش بازرسی تشکیل میدهد

    و شامل مراحل زیر است :


    1- قبلاز مرحله ی تکمیل شدن و پوشاندن قطعات
    2-قبل از عمیال یر قابل برگشت
    3-قبل از عمیات پر هزینه
    4-در مرحله ی تحویل مواد خام
    5- در آغاز تولید
    6-بعد از تولید
    با توجه به مراحل بالا بهترین مرحله برای بازرسی مرحله ی حین تولید کالا میباشد که انتخاب این مرحله هم با توجه به رابطه ی زیر سنجیده میشود :
    نقل قول:حساسیت مرحله برابر است با هزینه ی بازرسی تقسیم بر ضایعات تولید


    بازرسی انواع مختلفی دارد :
    1-بازرسی از کل محصول تولیدی
    2- بازرسی به روش نمونه برداری
    که بهترین نوع بازرسی بازرسی نوع آزمایشگاهی است

  • #6

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,636
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,712
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66371334
    پیش فرض
    انواع نمودار های کنترل کیفیت
    1- نمودار نقطه ای
    2-نمودار تحلیل حساسیت
    3-نمودار هیستوگرام
    4-نمودار 4m یا FISH
    5- نمودار پارتو(ABC)


    نمودار هیستوگرام
    یک نمودار دو بعدی است که از دو بردار عمود بر هم تشکیل شده اند
    مولفه افقی دامنه تغییرات و مولفه عمودی میزان فراوانی را نشان می دهد
    با رسم این نمودار پی به مقدار فراوانی می بریم که چه تعداد ،در کدام دامنه ی تغییرات بیشترین آمار را دارد.



    نمودار 4M یا FISH:
    در سال 1935توسط پرفوسور ایشی کاوا مدیر عامل کارخانه فولاد در این نمودار
    شکل اصلی عوامل دخالت کننده در کیفیت مطرح شده که به وسیله پیکان این عوامل
    ارتباط با کیفیت پیدا می کنند سپس یکی یکی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته و
    بررسی می شود .



    نمودار پارتو (ABC

    20% کالا ها بیشترین ارزش را دارند.
    اصل پارتو بیانگر این نکته است که در روش مدیریت باید بین ارزش موضوع و افراد یا عواملی که با آن مرتبط هستند رابطه درصدی مشخص گردد.به عنوان مثال بیان می شود که 80%علت خرابی کالا مربوط به 20% عوامل است.لذا باید به سراغ اولویت رفت.


    نمودار تحلیل حساسیت:

    بهترین روش کنترل ، کنترل در حین تولید است .برای اینکه بهترین نقطه
    را در حین تولید یا گلوگاه تعریف شود از نمودار تحلیل حساسیت استفاده
    می کنیم.



    منحنی مشخصه عملیات :
    در این منحنی ممکن است دو خطر به وجود آید :
    1- کالایی که به دست مشتری میرسد کالای معیوب باشد .
    2- کالاهایی که برای آزمایش و تست انتخاب میکنیم همه معیوب باشند .

    مدیر عملیاتی یا سرپرستان وظیفه دارند با توجه به امکانات خود ریسک تولید کننده و مصرف کننده را که با α و β نمایش داده می شود را به حداقل برسانند.
    برای حداقل رساندن این دو ریسک از منحنی مشخصه عملیات استفاده می شود

  • #7

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,636
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,712
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66371334
    پیش فرض
    اهداف روش های کنترل کیفیت
    اهداف روش های کنترل کیفیت :

    1. ردیابی مشکلات.
    2.محدود کردن دایره مشکلات.
    3.ارزیابی عواملی که سبب به وجود آمدن مشکلات شده اند.
    4.تعیین صحت علل فرض شده برای خرابی ها .
    5. جلوگیری از خطا هایی که در اثر حذف ، عجله و یا بی توجهی به دست می آیند.
    6.اثر بهبود کنترل کیفیت .

    و السلام
    تمامی حقوق این مجموعه نزد سایت علمی انشجویان ایران محفوظ میباشد و هر گونه کپی برداری از این مجموعه فقط منوط به درج نام "وب سایت علمی دانشجویان ایران" مجاز میباشد
    این مجموعه برای اولین بار از این وب سایت انتشار یافته است .

  • #8

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,636
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,712
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66371334
    پیش فرض
    نظام های حقوق و دستمزد در اصول مد
    مفهوم حقوق ودستمزد


    با وجود آنکه حقوق و دستمزد از مفهوم واحدی برخوردار می باشد ولی از لحاظ امور استخدامی این دو با هم تفاوت دارند حقوق عبارتست از« مقرری ثابتی که معمولا به کارمندان پرداخت می شود و دستمزد به مزد ساعتی یا روزانه کارگران اطلاق می شود » یا از طرف دیگر حقوق و دستمزد عبارتند از مزایای غیر نقدی و یا مجموع آنها که کارکنان در مقابل انجام کار از کارفرما دریافت میکنند البته دستمزد برای کارگران است که معمولا بر اساس ساعت - روز – هفته و یا تکه کاری محاسبه و پرداخت می شود.
    و حقوق برای کارمندان است که معمولا بر مبنای ماهانه برای انجام کارهای جسمی و فکری به آنان پرداخت می شود بدیهی است که حقوق و دستمزد از نظر اقتصادی تابع قوانین و مقررات و عوامل بسیاری از قبیل عوامل اقتصادی - سیاسی - فرهنگی - اجتماعی - اخلاقی و ارزشی است .



    فرآیند نظام پرداخت


    فعالیتی است که از طریق آن کار افراد را ارزیابی می کنند تا پاداش پولی و غیر پولی
    – مستقیم و غیر مستقیم را در چهارچوب مقررات قانونی و توانایی پرداخت خود میان آنان توزیع کنند

    پرداختهای مستقیم : شامل حقوق پایه فرد – مبتنی بر عملکرد فرد


    پرداختهای غیر مستقیم : شامل برنامه های حمایتی – ایام تعطیل فرد و مزایا و خدمات رفاهی



    مزایای نظام پرداخت


    1- جذب کارجویان بالقوه : نظام پرداخت می تواند این اطمینان را پدید آورد که حقوق و دستمزد موسسه برای جذب افراد در زمان مناسب و برای مشاغل مناسب مکفی است .

    2- نگهداری کارکنان : نگهداری و بر انگیختن افراد بستگی به اهمیتی دارد که مردم برای پول قایل هستند لذا پرداخت مستقیم یا غیر مستقیم نیازهای گوناگون افراد مختلف را بر طرف می کند .

    3- ایجاد انگیزش در کارکنان : نظام پرداخت می تواند با در نظر گرفتن عملکرد و ارائه پاداش به
    کارکنان در آنان انگیزه به وجود آورد.

    4- پرداخت بر اساس مقررات قانونی : از آنجا که نظام پرداخت مشمول مقررات قانونی بسیار است سازمانها باید هوشیار باشند و در برنامه پرداخت از این مقررات عدول نکنند.

    5- مهارکردن هزینه های سازمانی و ساده کردن هدفهای استراتژیک (50% هزینه های سازمان حقوق و دستمزد است)




    رابطه نظام پرداخت با سایر وظایف مدیران منابع انسانی



    1- جذب و گزینش

    2- روابط اتحادیه ومدیریت

    3- برنامه ریزی منابع انسانی

    4- کارشکافی

    5- ارزشیابی عملکرد

  • #9

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,636
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,712
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66371334
    پیش فرض
    عوامل تاثیرگذاردرحقوق ودستمزد
    تاثیر محیط در نظام پرداخت
    الف) ملاحضات قانونی: (حداقل دستمزد – اضافه کاری – ایام تعطیل - ساعت کار – سوابق کار – مزایای کار (مانند: حق اولاد – مسکن – بن عیدی- پاداش ) )

    ب) اتحادیه های کارگری: که وظیفه آنها مذاکرات و حفظ منافع افراد است

    ج) بازار کار :عواملی از قبیل( شمار بیکاران – ارقام سود وقیمت مصرف کننده ) برآن اثر می گذارد



    ملا حظات قانونی در نظام پرداخت:
    1) حق اضافه کاری باید بر مبنای نرخ معینی نسبت به اصل حقوق پرداخت شود.
    2) حداقل دستمزد کسانی که از سن تعیین شده (18 سال) کمتر دارند نباید کمتر از حداقل دستمزد کسانی که از این سن بیشتر دارند باشد .
    3) حداکثر ساعات کاری در هفته باید 44 ساعت باشد(به غیر از موارد اضطراری که ممکن است از این مقدار ***** کند.
    4) کار فرمایان باید سوابق کار افراد – نرخهای پرداخت – میزان اضافه کاری – کسورات و اضافات و هر گونه اطلاعات دیگر مربوط به حقوق و دستمزد را نگهداری کنند تا هنگام بازرسی در دسترس باشد .
    5) مقررات اضافه کاری برای مدیران (ارشد – میانی و پایه )و متخصصان باید متفاوت باشد.
    6) کسانی که کار یکسان می کنند و شرایط و سابقه یکسان دارند باید بدون در نظر گرفتن جنسیت – سن – ملیت و دین دریافتی یکسان داشته باشند



    برخی ازعوامل تاثیرگذاردرحقوق ودستمزد
    مشارکت در سود یا پرداخت کارانه

    منازل مسکونی سازمانی

    وسایل نقلیه سازمانی

    خرید از تعاونیهای مصرف ویا طرحهای خرید با تخفیف

    اعطای بن خرید به کارکنان

    عیدی و پاداشهای دیگر

    خرید سهام

    پرداخت کمک هزینه کارکنان یا فرزندان آنها

    طرح درمانی شامل خرید دارو و معاینه رایگان

    مساعدت در خرید خانه

    طرحهای بازنشستگی و بیمه کارکنان

    مرخصی های طولانی مدت و کوتاه مدت

    استفاده از امکانات رفاهی و تفریحات سالم

    پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب

    حق اولا د و حق عائله مندی و...

  • #10

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,636
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,712
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66371334
    پیش فرض
    سازمان متعالی
    در یک سازمان متعالی ،از تمامی توان بالقوه کارکنان در سطوح فردی، تیمی و سازمانی بهره برداری می شود.
    مدل های تعالی سازمان به عنوان چارچوبی برای ارزیابی عملکرد و سنجش میزان موفقیت سازمان ها در استقرار سیستم های نوین مدیریتی و مدیریت کیفیت جامع ،کاربردها ی روزافزونی پیدا کرده اند.این مدل ها به عنوان یک زبان مشترک برای مقایسه عملکرد و میزان موفقیت سازمان بکار می روند و به این لحاظ ، مبنای طراحی جوایز متعدد قرار گرفته اند که در کشور های پیشرفته صنعتی و کشورهای در حال توسعه به سازمان های برتر اعطائ می شود .
    یکی از معیار های مهم در ارزیابی مبتنی بر مدل های تعالی سازمانی ؛کارکنان و منابع انسانی می باشند . در واقع ،سازمان ها با هدف گذاری های همسو با اهداف استراتژیک خود ،در حوزه منابع انسانی و تعریف و اجرای رویکرد هاو فرایند های مناسب ،تلاش می کنند تا در یک سیستم یکپارچه ،به سمت تعالی حرکت کنند.
    بسیاری از سیستم ها وابزارهای مدیریتی که طی دهه های اخیر برای ارتقای سطح مدیریت به سازمان ها معرفی شده اند ،روش ها یی برای شناخت و ارزیابی به شمار می روند . برخی از آنها روی محصول یا بخش خاصی از سازمان متمرکز شده و برخی دیگر ،فرآیند خاصی را مورد توجه قرار می دهند . برخی از سیستم ها نیز مداعی اند که بر تمامی ابعاد و زوایای سازمان اشراف داشته و آن را به طور فراگیر مورد ارزیابی قرار میدهند و شناخت جامعی از سازمان ارایه می کنند .
    امروزه تمایل به بکار گیری یک سیستم جامع برای ارزیابی سازمان و بنا کردن برنامه های بهبود بر اساس شناخت حاصل از بکار گیری آنها روندی رو به افزایش نشان می دهد . یک نظام ارزیابی جامع دارای ویژگی هایی است که از آن جمله می توان به جامع بودن معیارها و شاخص ها و امکان پذیر بودن ارزیابی کمی آنها ،فرایند گرایی و ارزیابی فرآیند (به جای اینکه فقط به خروجی فرآیند بپردازد) ارتباط منطقی و ساختاری متقابل معیارها ،توجه به بهبود مستمر و حرکت به سمت تعالی اشاره کرد .
    منابع انسانی در مدل تعالی سازمان
    معیار کارکنان از این زاویه به اهمیت نقش نیروی انسانی می نگرد که سازمان های متعالی تمامی توان بالقوه کارکنان خود را در سطوح فردی ،تیمی و سازمانی اداره کرده ،توسعه بخشید و از آن بهره می گیرند . این سازمان ها عدالت و برابری را ترویج کرده ،کارکنان را اداره امور مشارکت داده و به آنها تفویض اختیار می کنند.در واقع ،این سازمان ها به گونه ای به کارکنان خود توجه کرده ،با آنها ارتباط بر قرار ساخته و آنها را مورد تشویق و تقدیر قرار میدهند که در آنها انگیزه و تعهد برای استفاده از مهارت و دانششان در جهت منافع سازمانی ایجاد شود.
    معیار نتایج کارکنان تاکید دارد که سازمان های متعالی به طور فراگیر ،نتایج مهم مرتبط با کارکنان خود را اندازگیری کرده و به آنها دست یابند . نتایج کارکنان به دو طریق اندازه گیری شده و مورد ارزیابی قرار می گیرند :
    الف) مقیاس های ادراکی که بیانگر ادراکات کارکنان از سازمان هستند و به طور عمده از طریق نظرسنجی ها ،گروه های نمونه ،مصاحبه ها و ارزیابی ها به دست می آیند .
    ب)شاخص های عملکردی که شاخص های داخلی بوده و توسط سازمان به منظور پایش ،شناخت ،پیش بینی و بهبود عملکرد کارکنان سازمان و پیش بینی نوع برداشت های آنها از سازمان بکار گرفته می شود .
    فرآیند ها و زیر فرآیند ها
    امروزه بسیار ی از متفکران و سازمان های تخصصی ،فرآیند هایی را که در توسعه منابع انسانی و مدیریت آن بکار گرفته می شوند ،تعریف و دسته بندی کرده اند . لذا سازمان ها می توانند با در نظر گرفتن شرایط ویژه و فرهنگ سازمانی خود ،نسبت به انتخاب و بکار گیری آنها نمایند . در ذیل ،دسته بندی فرآیند ها و زیر فرآیند ها در حوزه توسعه و مدیریت منابع انسانی توسط مرکز بهره وری و کیفیت آمریکا آورده شده است.
    --ایجاد و مدیریت برنامه ریزی ،خط مشی و استراتژی های منابع انسانی ، شامل مدیریت ، هم راستایی و ارابه استراتژی منابع انسانی ،ایجاد ، توسعه و استقرار برنامه های منابع انسانیو پایش وبه روزرسانی برنامه ها.
    - جذب ، شناسایی و انتخاب کارکنان که در این راستا ،ایجاد و توسعه در خواست های استخدام ، جذب داوطلبان ،غربال وانتخاب داوطلبان، مدیریت تعیین صلاحییت قبل از بکارگیری ،مدیریت بکارگماری نیرو های جدید و پیگیری از داوطلبانه ضروری به نظر می رسد .
    -توسعه کارکنان و حمایت از آنها از طریق مدیریت ورود ،تعیین موقعیت واستقرار کارکنان ،مدیریت عملکرد کارکنان ،مدیریت ارتباطات کارکنان ،مدیریت توسعه کارکنان ،آموزش و توسعه کارکنان و مدیریت استعداد و خلاقیت کارکنان .
    -جبران خدمات و حفظ و نگهداشت کارکنان که بر اساس آن تو سعه و مدیریت برنامه های انگیزش ،تشویق و پاداش دهی ، مدیریت و پرداخت مزایا،مدیریت ،مساعدت و حفظ و نگهداشت کارکنان و مدیریت پرداخت حقوق طبق لیست حقوق بگیران می توانند نقش موثری در افزایش بهروری نیروی کار داشته باشد .
    -بکار گماری مجدد و بازنشستگی کارکنان که مدیریت فرآیند وارتقائ و تنزل ،مدیریت ترک خدمات ها،مدیریت مرخصی ها ،ایجاد و استقراربرنامه اخراج کارکنان ،مدیریت آرایش واسقرارکارکنان،تعیین مجدد موقعیت کارکنان و مدیریت انتصاب ها ،مدیریت بازنشستگی و کاهش تعداد کارکنان استخدامی،مدیریت کارکنان غیر بومی و مدیریت فرآیند تعیین مجدد کارکنان از مراحل و اقدامات مهم در این راستا به شمار میروند .
    -مدیریت اطلاعات کارکنان که عمدتا به وسیله مدیریت فرآیند های گزارش دهی ،مدیریت فرآیند درخواست کارکنان ،مدیریت و نگهداری داده های مرتبط کارکنان ،مدیریت محتوا داده های، مدیریت سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی ،ایجاد ،توسعه و مدیریت شاخص های اندازه گیری کارکنان ،ایجاد توسعه و مدیریت زمان و حضور کارکنان و مدیریت ارتباط کارکنان صورت می گیرد.

    منبع : ماهنامه اقتصاد ایران

  • مطالب کاربردي هر آنچه نیاز دارید ...

    صفحه 1 از 16 12311 ... آخرینآخرین

    موضوعات مشابه

    1. کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی
      توسط Admin در انجمن گرایش های مدیریت
      پاسخ ها: 1
      آخرين نوشته: 4th October 2009, 13:30
    2. مقالات همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی
      توسط secret در انجمن عمران ،معماری و شهرسازی
      پاسخ ها: 0
      آخرين نوشته: 28th February 2009, 13:51
    3. در مورد انجمن حجتيه
      توسط shahpoor در انجمن مقالات مذهبی
      پاسخ ها: 0
      آخرين نوشته: 25th August 2008, 12:30
    4. اصول مدیریت دولتی
      توسط Admin در انجمن گرایش های مدیریت
      پاسخ ها: 0
      آخرين نوشته: 10th August 2008, 05:07
    5. چالش های مدیریت ریسک در روستا
      توسط shahpoor در انجمن گرایش های مدیریت
      پاسخ ها: 0
      آخرين نوشته: 26th July 2008, 13:11

    علاقه مندی ها (Bookmarks)

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •  
    درباره ما
    دوستان ما
    ما در شبکه های اجتماعی

    پاتوق یو یکی از قدیمیترین سایت های ایرانی به 6 سال سابقه فعالیت می باشد. انجمن های سایت دارای مطالب متنوع و جامعی در تمامی زمینه می باشد. و البته در پرتال سایت شما همواره جدیدترین نرم افزار ، بازی و انمیشن های روز را با لینک مستقیم می توانید دانلود نمایید.