^ بازگشت به بالا
دانلود english 4 you آموزش یوگا به زبان فارسی آموزش زبان english today
صفحه 6 از 8 نخستنخست ... 45678 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 60 , از مجموع 75

مشخصات فنی موتور سیکلت ها + عکس


  1. #51

    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    محل سکونت
    GARMSAR
    نوشته ها
    350
    تشکر
    3,191
    تشکر شده : 366
    NOD32 Opera Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    3967752
    Icon16 Quad Sport Z90 2008
    Quad Sport Z90 2008
    MSRP: $2,499.00



    Specs
    Engine: 90cc, 4-stroke, single cylinder, air-cooled
    Bore Stroke: 45.5 x 55.2mm
    Compression Ratio: 9.5:1
    Fuel System: Mikuni VM16
    Lubrication: Wet Sump
    Ignition: CDI
    Transmission: V-belt, automatic
    Final Drive: Chain
    Overall Length: 1506mm (59.3 in.)
    Overall Width: 874mm (34.4 in.)
    Overall Height: 865mm (34.1 in.)
    Seat Height: 650mm (25.6 in.)
    Ground Clearance: 150mm (5.9 in.)
    Wheelbase: 1006mm (39.6 in.)
    Dry Weight: 115 kg (254 lbs.)
    Suspension Front: Independent Single A-arm, oil-damped, coil spring
    Suspension Rear: Swing arm, oil-damped, coil spring
    Brakes Front: Mechanical drum
    Brakes Rear: Mechanical drum
    Tires Front: AT 19 x 7-8
    Tires Rear: AT 19 x 7-8
    Fuel Tank Capacity: 6.0 liter (1.6 gal.)
    Color: Yellow, White
    ویرایش توسط viunj : 11th August 2009 در ساعت 16:24

  • #52

    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    محل سکونت
    GARMSAR
    نوشته ها
    350
    تشکر
    3,191
    تشکر شده : 366
    NOD32 Opera Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    3967752
    Icon16 Quad Sport Z50 2008
    Quad Sport Z50 2008
    MSRP: $1,899.00




    Specs
    Engine: 49.0cc, 4-stroke, single cylinder, air-cooled
    Bore Stroke: 36.0 x 48.6mm
    Compression Ratio: 8.4:1
    Fuel System: Mikuni VM13
    Lubrication: Wet Sump
    Ignition: CDI
    Transmission: V-belt, automatic
    Final Drive: Chain
    Overall Length: 1270mm (50.0 in.)
    Overall Width: 770mm (30.3 in.)
    Overall Height: 765mm (30.1 in.)
    Seat Height: 535mm (21.1 in.)
    Ground Clearance: 120mm (4.7 in.)
    Wheelbase: 830mm (32.7 in.)
    Dry Weight: 76kg (167 lbs.)
    Suspension Front: Single A-arm, oil-damped, coil spring
    Suspension Rear: Swing arm, oil-damped, coil spring
    Brakes Front: Mechanical drum
    Brakes Rear: Mechanical drum
    Tires Front: AT 16 x 8-7
    Tires Rear: AT 16 x 8-7
    Fuel Tank Capacity: 2.6 liter (0.7 gal.)
    Color: Yellow, White
    ویرایش توسط viunj : 11th August 2009 در ساعت 16:24

  • #53

    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    محل سکونت
    GARMSAR
    نوشته ها
    350
    تشکر
    3,191
    تشکر شده : 366
    NOD32 Opera Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    3967752
    Icon16 Quad Sport 80 2006
    Quad Sport 80 2006
    MSRP: $2,299.00





    Specs
    Engine: 82cc, forced-air-cooled, two-stroke, single cylinder
    Bore Stroke: 50.0mm / 42.0mm (1.969 in. x 1.654 in.)
    Compression Ratio: 7.4:1
    Fuel System: MikuniTM VM16SH
    Lubrication: Oil injection
    Ignition: CDI
    Transmission: Variable-speed, automatic clutch
    Final Drive: #520 chain
    Overall Length: 1420mm (55.9 in.)
    Overall Width: 805mm (31.7 in.)
    Overall Height: 870mm (34.3 in.)
    Seat Height: 645mm (25.4 in.)
    Ground Clearance: 110mm (4.3 in.)
    Wheelbase: 940mm (37.0 in.)
    Dry Weight: 100kg (220 lbs.)
    Suspension Front: Independent, single A-arm, oil-damped
    Suspension Rear: Unit swing suspension, oil-damped
    Brakes Front: Dual mechanical drum
    Brakes Rear: Single mechanical drum
    Tires Front: AT 19 x 7-8
    Tires Rear: AT 19 x 7-8
    Fuel Tank Capacity: 6.0 liter (1.6 gal.)
    Color: Yellow/Black, Red/Black
    ویرایش توسط viunj : 11th August 2009 در ساعت 16:21

  • #54

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,636
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,712
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66371334
    پیش فرض
    موتور سیکلت کثیر یا کسیر یا کیسر KASIR 150
    سلام دوستان طبق قولی که داده بودم قرار شد این مطلبمو راجع به موتور سیکلت جدید و جنجالی کثیر که با نام درست همان کثیر است را اختصاص بدهم و حالا مطلب :



    موتور سیکلت جدید و جنجال برانگیز کثیر با انجین ۱۵۰ سی سی ایه خود در میان موتورهای ۱۵۰ سی سیه مونتاژ داخل بهترین نوع کیفیت انجین را دارد و با آنکه تنها ۱۵۰ سی سی است ولی قیمت آن معادل بعضی از موتورهای ۲۰۰ سی سی است و نرخ واقعی آن ۹۳۰۰۰۰ تومان است که البته برحسب فروشنده ها تا مرز ۱۰۰۰۰۵۰ هزار تومان هم قیمت گذاری میشود
    ظاهر موتور اسپرتی بوده و تاحدی شبیه موتورهای طرح تایگر هندا است
    چراغ های جلو به شکل جمع و جور در فلاپ کوچک جلو به شکل چشمان گربه طراحی شده اند و نوردهی آنها برابر سایر موتورهای ۲۰۰ سی سی مانند پرواز و غیره است



    قاب طلق آن نیز در حد تزیینی قرار داده شده که البته در زیبایی موتور چندان هم بی تاثیر نیست ولی برای مشاهده مسیر از شیشه آن هنگام حالت خوابیده روی موتور برای سرعت رفتن اصلا مناسب نیست و بسیار کوچک است



    انجین موتور ساخت تایوان است و تنها ۱۵۰ سی سی قدرت دارد و برای موتور سبکی مانند کثیر مناسب است



    ترمز جلوی موتور تک دیسک و ترمز عقب هم توسط یک دیسک پهن تر قرار داده شده که بسیار مناسب اند و دارای کیفیت مطلوبی موقع استفاده هستند



    صفحه نشانگر های موتور بسیار مجهز بوده و دارای نشانگرهای سوخت دور موتور باطری حالت خلاص و نور بالا و نهایتا فلاشرها بوده که بسیار مجهز است و از این حیث از تمام موتورهای هم رده خود بالاتر قرار می گیرد




    روی صفحه کیلومتر بسیار اغراق شده و سرعت آنرا تا ۲۲۰ کیلومتر نشان میدهد در حالی که هرگز با چنین موتور ۱۵۰ سی سی یی هر چقدر هم که کیفیت محصول مرغوب باشد نمیتوان به بالای ۱۲۰ تا رسید و بقیه اعداد نوشته شده برای جلب نظر خریداران است
    و اما فنر بندی
    فنر بندی این موتور با یک فنر بزرگ و قوی به مانند سایر موتورهای هم رده تعبیه شده که بستگی به رنگ موتور دارای رنگ های متنوعی می شود مثلا فنر موتورهای قرمز آن زرد رنگ به وضوح در زیر زین دیده میشود



    و اما چراغ های عقب
    بسیار جذاب و جموجور تهیه شده اند و دارای ۴ دایره قرمز رنگ هستند که به موقع ترمز گرفتن هر ۴ عدد با هم روشن شده و نور واضح و زیبایی منعکس میکنند در زیر چراغ عقب هم شبتاب قرمز رنگی تعبیه شده است




    موتور با دو روش هندل یا استارت روی موتور روشن می شود و دکمه های تهیه شده روی آن به مانند سایر موتورهای هم رده است



    موتور فاقد دزدگیر یا استارت از راه دور بوده و این عیب نسبتا بزرگی برای این موتور مجهز است
    موتور مذکور تنها دارای ۱ لول اگزوز آن هم با سوراخ بسیار کوچک است و این را در این موتور ۱۵۰ سی سی نمیتوان عیب بزرگی دانست هرچند اگر ۲ لول اگزوزه بود بسیار زیباتر می شد و قوی تر هم عمل میکرد
    موتور در سه رنگ سبز زرد و قرمز عرضه می شود و دارای تنوع رنگ مطلوبی در شروع ورود به بازار است





    عیب دیگر این موتور اسپرت لاستیک های بسیار نازک است که برای موتورهای ریسی بسیار عیب بزرگی محسوب میشود ولی میتوان از بهضی لاستیک های دیگر مخصوص موتورهای مسابقه ای روی آن استفاده کرد و روی این عیب موتور پوششی گذاشت



    باک بنزین آن گنجایش ۱۰ لیتر بنزین را دارد که خنده آور است
    در مجموع موتوری نسبتا خوش ظاهر و کوچک است و ارتفاع آن از زمین بسیار کم و تقریبا برابر موتورهای ۱۲۵ سی سی است . انجین این موتور هم به مانند بیشتر موتورهای ریسی ساخت تایوان است ولی کیفیت محصول مطابق گفته فروشنده ها در حد بالایی است
    ولی به نظر من با این اوصاف بازهم وینر یا پرواز بهتر از این موتور هستند زیرا از انجین قوی تری بهره می برند و مجهز تر از این موتور اند
    و در یه کلام ( قشنگه ولی مال نیست )

  • #55

    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    نوشته ها
    39,636
    تشکر
    378
    تشکر شده : 19,712
    McAfee Firefox Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    66371334
    پیش فرض
    پالس 125 XCD كم مصرف
    [XCD125] 1,170,000تومان [لینکها فقط برای اعضا نشان داده می شود. ] [لینکها فقط برای اعضا نشان داده می شود. ] تيپ موتورسيكلت:(تك سيلندر- 4زمانه- هواخنك) سيستم استارت موتورسيكلت:(هندلي) گيربكس موتورسيكلت:(5 دنده) انجين موتورسيكلت:( DST-SI همراه با دو شمع) موتورسيكلت:(سيستم كاهش دهنده صداي اگزوز دارد) موتورسيكلت:(چراغ جلو با لامپ پريزماتيك-رينگ اسپرت آلو مينيومي-كيلومتر ديجيتالي-چراغ خطر عقب LED دارد) حجم باك موتورسيكلت:(10ليتر) رنگ موتورسيكلت:(قرمز- آبـي- مشكي- نقره اي) ساخت موتورسيكلت :(شركت فارس موتور نماينده انحصاري باجاج هنددر ايران) *مصرف سوخت 7/1 ليتر در 100 كيلومتر دارد و داراي استانداردEURO ميباشد*

  • #56

    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    نوشته ها
    9,904
    تشکر
    1,444
    تشکر شده : 5,203
    Avast Internet-Explorer Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    36168192
    Icon16 معرفی بهترین موتور سیکلت های جهان همراه با عکس
    14/4/1388

    معرفی بهترین موتور سیکلت های جهان همراه با عکس

    مبنای ما در انتخاب نوع موتورسیکلت ها جنبه اسپرت آنها است. در ضمن این نوع موتورها از انواعی هستند که به هیچ عنوان نمیتوان از آنها در مصارف و تردد شهری استفاده کرد. علت این امر سرعت سرسام آورآن ها است.
    در مجموع وقتی صحبت از سرعت و هیجان به میان می آید باید همراه آن نام یکی از این موتورها هم به میان بیاید و اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به هیچ عنوان ماشینی نمیتواند پاسخ گوی هیجانات شما و فروکش کردن عشق سرعت شما شود پیشنهاد من به شما این است که حداقل برای یک بارهم که شده یکی از این موتور سیکلت ها را امتحان کنید تاهیجانات شما فروکش کند چون فقط این نوع موتورسیکلت ها هستند که این نیاز شما رابرطرف میکنند .
    این موتورسیکلت ها قادر هستند مسافت 2/3 کیلومتر را در کمتراز یک دقیقه بپیمایند . این بوفالوها قادر هستند مسافت 400 متر را در کمتر از 8/9ثانیه و با سرعتی بیش از 240 بر ساعت طی کنند . شتاب 0 تا 100 این موتورها در حد3/2 ثانیه و یا شاید هم کمتر است که این خود به شما نشان میدهد که اگر روزی سوار بریکی از این موتورها شدید اگر اهرم گاز را کمی بیشتر چرخانده و دنده ای به موتوردادید کار شما با خودکوشی هیچ فرقی نمیکند و حتی اگر شما در دنده یک و در هنگام حرکت به طور ناگهانی اهرم گاز را بچرخانید براحتی موتور از جای خود کنده شده و چرخ جلو به هوا میرود .
    پس از حرکت با این بوفا لوهای خشمگین تا جایی که محدود کننده الکترونیکی دورموتور به شما اجازه میدهد شما میتوانید سرعت بگیرید یعنی 300کیلومتر بر ساعت. اگر محدود کننده سرعت را از مدار خارج کنید خدا میداند تا چقدرمیتوانید سرعت بگیرید شاید:320 یا 360 و شاید هم بیشتر برای اینکه سرعت این موتور ها رو بهتر درک کنید باید با اتوموبیل هایی مانند فراری انزو یا با لامبورگینی مورسیه لگو این سرعت را درک کرده یا مسابقه دهید.
    شما می توانید با 12000 دلار یکی از این بو فالوهای خشمگین برای خودتون رام کنید. و اگر توانستید یکی از این موتورها را به داخل کشور وارد کنید علاوه بر این که سعی کنید ما را هم خبر کنید بدانید که شما یکی از بهترین موتورسیکلتهای ایران را سوار میشوید .
    البته ناگفته نماند شرکت های سازنده این موتورسیکلت ها با سرعت سرسام آور موتورهایشان نهایت هیجان را به شما هدیه میدهند فکر کنترل سرعت این موتورسیکلت ها و به دنبال آن هیجانات شما هستند و عجیب تر از شتابگیری این موتورها توان توقف آنهاست .
    ترمزگیری در هر سرعتی بدون منحرف شدن و از دست رفتن تعادل انجام میشود تاجایی که بعضی از وقتها باور این قضیه برای خود موتورسوار مشکل میشود .

    درپایان نام این موتورها عبارت است از :

    Cbr1000rr




    Yamaha Yzf-r1




    Kawasaki Ninja Zx-14




    Suzuki Gsx1300r hybusa
    ویرایش توسط viunj : 11th August 2009 در ساعت 16:12
    3 کاربر از این پست تشکر کرده اند : MryM.SeVeN,sara9556,عسل جون

  • #57

    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    نوشته ها
    9,904
    تشکر
    1,444
    تشکر شده : 5,203
    Avast Internet-Explorer Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    36168192
    Icon16 دوکاتی 1098 زلزله پیست ها
    3/5/1388
    دوکاتی 1098 زلزله پیست ها

    کمپانی بزرگ دوکاتی مایه افتخار، سربلندی و سرمایه ملی مردمان کاتولیک است که در دنیای مسابقات موتورسیکلت با فراری های مسابقه ای در دنیای اتومبیلرانی برابری می کنند. ساخت مدل جاودانه دوکاتی 916 در سال 1994 که سالها حاکم مطلق بی چون و چرای مسابقات **** بایک قهرمانی جهان بود نمونه ای از دست پرورده های این کمپانی ایتالیایی است.
    قاعده نام گذاری کمپانی دوکاتی بر روی موتورسیکلت های خود بر اساس میزان حجمی آنها است. مهمترین مدل های این کمپانی که با نام 996 و 998 به بازار معرفی شدند، با انجام تغییرات و اصلاحات جزئی که عمدتا در افزایش حجم موتور بوده، حجمی معادل 996 و 998 سی سی داشتد که تا سال 2003 نیز با تغییراتی اندک روانه بازار می گردیدند و در دنیای مسابقات موتور سواری، قهرمانی و افتخار نیز یک عادت همیشگی شده بود. گذشت زمان که با پیشرفت رقبای ژاپنی همراه بود، دوکاتی را مجبور ساخت تا با گذشت 4 سال، حجم موتور رویایی خود را 100 سی سی افزایش دهد تا باز هم حاکم میدان باشد. کمپانی که توانسته با شاهکار خود یعنی RR-16 به رانندگی "کیسی استوتر" مرد هزار چهره مسابقات گراندپری Moto GP یعنی والنتینو روسی را رام کند و زلزله جدیدی را در این مسابقات به پا کند.

    دوکاتی 1098
    پیشرانه اصلاح شده
    موتور سیکلت جدید دوکاتی که با کد 1098 نامگذاری شده بر خلاف سنت این کمپانی از پیشرانه به حجم 1099 سی سی برخوردار است. این پیشرانه که در واقع مدل اصلاح شده مسابقه ای 999R می باشد، دارای دو سیلندر بصورت V شکل با زاویه 90 درجه بوده که قدرتی معادل 160 اسب بخار در حداکثر دور موتور 9750 دور در دقیقه تولید می نماید که قدرت آن نسبت به مدل 999R ، 10 اسب بخار افزایش یافته است. گشتاور این پیشرانه حداکثر نیرویی به میزان 4/90 پاند بر فوت در 8000 دور در دقیقه تولید می نماید.
    پیشرانه دوکاتی که دارای دو میل سوپاپ در بالا بوده و بوسیله آب خنک می شود. قطر پیستون آن به میزان 104 میلی متر ثابت مانده ولی کورس پیستون 9/5 میلیمتر افزایش یافته و به 7/64 میلیمتر رسیده است.
    طراحی سر سیلندر با توجه به افزایش حجم دچار دگرگونی عظیمی شده که این تغییرات، حاصل 3 سال تلاش بی وقفه برای شرکت در مسابقات **** بایک و بالاتر از آن موتو جی پی بوده است. سوپاپ های جدید با شکل هندسی کاملا متفاوت که زاویه قرارگیری آنها نسبت به محور طولی سیلندر اندکی دگرگون شده به همراه تغییرات دیگر در مکانیسم حرکت سوپاپ ها و استفاده از منیزیوم در پوشاندن سطح سوپاپ ها سبب شده که وزن کلی سر سیلندر به 3 کیلو گرم کاهش پیدا کند. این در حالیست که در سیستم سوخت رسانی نیز تسریع 30 درصدی جریان سوخت سبب افزایش توان تولیدی موتور به میزان 10 اسب بخار شد.

    سیستم انتقال قدرت سبک و دقیق
    سیستم انتقال قدرت در این موتور سیکلت که در کنار پمپ روغن جدید قرار باتوجه به چرخ دنده های سبک تر و البته مقاوم تر در حدود 5 کیلو گرم نسبت به گیربکس مدل 999سبک تر می باشد با کاهش وزن همراه بوده است.
    بعلاوه ضریب دنده ها در این گیربکس به جز دنده آخر که از 36/15 به 38/15 افزایش یافته در سایر دنده ها تغییری پیدا نکرده اند.
    طراحی بدنه؛ تهاجمی
    طراحی موتور سیکلت جدید شرکت دوکاتی همانند توانایی های چشمگیر حرکتی آن با اصلاحات بسیار زیادی در زمینه قابلیت دینامیکی و ثبات آیرودینامیک همراه بوده است.
    آقای "پیر نزبلانشه" طراح باهوش و زیرکی که مدل 999 مسابقه ای **** بایک و انواع مدل های" هایپر موتارد" و اسپرت کلاسیک را در کارخانه خود داشت، فهمید که در طراحی مدل جدید باید بسیاری از نکات جدید را در نظر بگیرد تا شکست مدل 999 برای مدل 1098 تکرار نشود.
    طراحی "دوکاتی "1098 در اوج سادگی از ابهت تهاجمی خاص برخوردار است که انگیزه طراح آن از این نوع طراحی، ایجاد ترس و دلهره میان حریفان در مدل مسابقه ای و گردش سر افراد و میخکوب شدن آنها در هنگام دیدن آن در خیابان بوده است. این در حالیست که مسایل آیرودینامیک، کارایی و عملکرد به بهترین نحو رعایت شده است.
    لازم است بدانید؛ برای کمتر شدن وزن موتور سیکلت دوکاتی 1098 قطعات بدنه که از سطوحی صاف و هموار تشکیل شده اند از مواد پلاستیک سبک وزن ساخته شده اند.

    شاسی و سیستم تعلیق
    هدف اصلی در مورد بازنگری قرار دادن شاسی کاهش وزن و افزایش مقاومت در برابر ضربات وارده بوده و به همین منظور از لوله هایی با قدرت کششی بالاتر که قطر و ضخامت کمتری دارد استفاده شده که در این حالت استحکام 14درصد افزایش یافته است. ضمن اینکه بکار گیری از یک زیر شاسی آلومینیومی سبب شده ارتفاع نشیمنگاه از 78 به 7/81 سانتیمتر برسد. همچنین مهندسان بخش شاسی علاوه بر کاهش وزن و افزایش مقاومت، توجه خود را بر روی بازوی یک طرفه نگهدارنده چرخ عقب نیز متمرکز نموده و بدین ترتیب فاصله دو محور در شاسی جدید به میزان یک سانتیمتر بیشتر شده و به 143 سانتیمتر رسیده است.
    در مورد دیسک ترمز این دوکاتی بایستی گفت که دیسک های ترمز ساخت کمپانی مشهور" برمبو" برای این موتور سیکلت در نظر گرفته شده است. رینگ چرخ جلو نیز با تکنولوژی کمپانی"مار چیسنی" ساخته شده تا وزن آن حدود 250 گرم و در قسمت چرخ عقب یک کیلوگرم کاهش پیدا کند. در این موتور سیکلت امکان تنظیم ارتفاع برای چرخ عقب و همین طور سیستم فنر بندی آن نیز وجود دارد.
    آخرین نکته ای که می توان در مورد این موتور سیکلت رویایی توضیح داد این است که در قسمت نشان دهنده های آن تمامی تجهیزات و نشانگر که در راس آن دور سنج و سرعت سنج بوده همگی دیجیتالی هستند که اولین نشان دهنده تمام الکترونیکی در یک موتور سیکلت در جهان است درپایان گفتنی است که این موتور سیکلت مسیر 400 متر را تنها ظرف22/10 ثانیه طی می نماید.

    یک کاربر از این پست تشکر کرده است : sara9556

  • #58

    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    نوشته ها
    9,904
    تشکر
    1,444
    تشکر شده : 5,203
    Avast Internet-Explorer Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    36168192
    Icon16 cbr 1100 xx
    cbr 1100 xx
    نحوه اتصال فرمان و يا جا پايي ها گردند به دنبال عامل به وجود آمدن لرزش و ارتعاش بر آمدند تا آن را مرتفع كنند.
    متور 1137 سانتيمتر مكعبي اين متورسيكلت كه به صورت چهار سيلندر و با آرايش خطي
    ميباشد از بسياري جهات از قبيل فرم بلوك سيلندر ميل سوپاپ شباهت زيادي به متور سيكلت هايCBR60DF3 وCBR900RR دارد و تنها اختلاف عمده با متور سيكات هاي مذكور وجود دو اهرم ميباشد كه توست چرخ دنده به حركت در آمده و باعث كاهش چشمگير ارتعاش ميشود بطوري كه سوار كاربه ندرت ميتواند آن را حس كند.وزن اين متور در مقايسه با وزن متور سيكلتCBR1000ده كيلو گرم سبكتر است.

    طراحان توانسته اند طوري متور سياه رنگ را در فضاي كوچك و جمع وجور شاسي جاي سازي كنندكه علاوه بر استحكام شاسي وزن آن را نيز كاهش دهد.

    ساحتمان شاسي نيز شباهت به مدلCBR990 داشته كه از يك جعيه سه ضلعي تشكيل شده و از يك طرف به دوشاخه جلو و از طرف ديگر از طريق بازوي نگه دارنده چرخ عقب به محور چرخ عقب متصل ميشود خود بازوي عقب نيز باز بصورت مثلثي بوده و از جنس آلومنيوم ميباشد .

    تعويض دنده دراين مدل به ندرت اتفاق مي افتد مگر آنكه قصد مسابقه دادن با آن را داشته باشيد چون به قدري نيروي ترك در اين متور بالاست كه در هر دنده اي چنانچه اهرم گاز را به چرخانيد به سرعت خواسته خود را دريافت ميكنيد.
    سوخت رساني در هر شرايطي بدونه وقفه صورت ميگيرد. در دنده هاي سنگين با كوچكترين
    اشاره به اهرم گاز بلافاصله چرخ جلوي متورسيكلت از جاي خود بلند ميشود. كلاچ بسيار نرم و راحت بوده و كار كردن با آن هيچ مشكلي ايجاد نمي كند. اگر چه فاصله 149 سانتيمتري بين دو محور جلو و عقب در اين متور سيكلت فاصله چندان كوتاهي نيست ولي پايين نگاه داشتن قسمت جلوي اين متور سيكلت در آغاز حركت هاي سريع كار چندان آساني نيست>>>
    شتاب اين متور به قدري است كه براي كسب سرعت 96 كيلومتر به 2.6 ثانيه زمان نياز دارد.
    ضريب كمپرس متور 11 به يك-حجم باك بنزين22 ليتر- ارتفاع نشيمنگاه از زمين81 ساتيمتر- حداقل فاصله با زمين13 سانتيمتر-شتاب از صفر تا 48 كيلومتر 1.1 ثانيه - شتاب از صفر تا 144 كيلومتر4.6 ثانيه-شتاب صفر تا 160 كيلومتر 5.5 ثانيه- شعاع حركتي 364 كيلومتر...





  • #59

    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    نوشته ها
    9,904
    تشکر
    1,444
    تشکر شده : 5,203
    Avast Internet-Explorer Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    36168192
    Icon16 kawasaki z1000
    kawasaki z1000

    كلاس است. به گفته بسياري از متخصصان كاوازاكي Z1000 يك موتور سيكلت مردانه بوده كه سوار كار بايد كنترل خود را بر روي آن به اثبات رساند.
    اين موتور بيشتر براي متور سواري در مسيرهاي كوتاه ساخته شده و قسمت عقب زين آن نيز براي ترك نشين چندان خوب نيست.
    ازاين گذشته سواري دوتركه‌ با اين موتورسيكلت ريسك بلند شدن چرخ جلو آن در حركت هاي
    سريع را دو چندان ميكند. طلق جلوي اين متورسيكلت نيز از پس رد كردن باد از روي بدن
    موتورسوار بر نمي آيد.
    در اين زمينه بايد افزود كه اين طلق در سرعت هاي بالاتر از120 كيلومتر هيچ كاربردي ندارد. اين
    موتور سيكلت در سواري هاي شهري بهتر توانايي هاي خود را نشان ميدهد چرا كه طلق كوچك
    آن ديد بهتري براي سوار كار ارزاني مي دارد و فرمان عريض آن كنترل اين كاوازاكي سركش را
    بالاتر ميبرد.
    بلنداي زين اين جنگنده خياباني نسبتا بلند است(82 سانتيمتر).
    بدين روي موتور سواران با قد زير 175 به سختي مي توانند پاي خود را به زمين برسانند با اين حال
    زماني كه سوار بر روي زين مي نشيند اين متور با جا پاهاي خوب سواري راحتي به سوار خود ارزاني ميدارد. در زمينه پيشرانه اين موتور سيكلت گفته ميشود كه اين موتور از شاهكارهاي مكانيكي طراحي پيشرانه است.
    موتورسيكلت فوق از يك پيشرانه 4 سيلندر خطي به حجم 953 سانتيمتر مكعب و از 16 سوپاپ در سر سيلندر سود مي برد. بيشترين توان و گشتاور اين موتور برابر با 127 اسب بخار در 10 هزار دور در دقيقه و 96/5 نيوتن متر در 8 هزار دور است.همچنين شتاب صفر تا صد و بيشترين سرعت اين موتورسيكلت 198 كيلويي نيز 3/1 ثانيه و 245 كيلومتر در ساعت است. موتور مزكور داراي كار كردي بدون لرزش بوده و در هر دنده اي پر توان است.






  • #60

    تاریخ عضویت
    Mar 2009
    نوشته ها
    9,904
    تشکر
    1,444
    تشکر شده : 5,203
    Avast Internet-Explorer Windows-XP IR-TCI
    امتیاز 
    36168192
    Icon16 kawasaki-zx10r
    1. قطر پيستون ها زياد وكورس آنها كم بوده به همين دليل دور متور مجاز آن 12000 دور در دقيقه است اين متور سيكلت از رادياتور بزرگ و قوس دار استفاده مي كندكه چنين ساختاري جريان عبوري بهتري براي ماده خنك كننده به وجود آورده و سطح هوا دهي بيشتري دارند.

    2. سيستم اگزوز آن سا ختاري از جنس تيتانيم دارد كه بسيار سبك وزن و مقاوم است طرح اگزوز آن 4-2-1 بوده يعني 4 لوله خروجي متور به ابتدا به دو لوله سپس به يك لوله ختم ميشود كه منبع صدا گير بسيار بزرگي دارد.

    3.كاوازاكي براي كسب هرچه بيشتر شتاب دراين متور از پيشرانه جديدي كه كارتل آن به صورت تركيبي (خشك ومرطوب)بوده استفاده كرده است. سيستم انژكتور آن داراي سوراخهاي بسيار ريزي است كه كمك بهينه اي به مصرف متور ميكنند در سيستم تغزيه و تخليه سو پاپ هاي پروانه اي شكلي وجود دارد كه داراي كنترل كامپيوتري بوده از طرق هم زمان كردن بخشي از حركت سوپاپها با يكديگر باعث افزايش نيروي توليدي موتور ميشود.


    4. گير بكس اين كاوازاكي 6 سرعته بوده وضريب دنده هاي بسيار نزديكي دارد وجود يك كلاج كه محدود كننده نيروي ترك است باعث ميشود كه در توقف هاي شديد از حركت عمودي وفنر مانند چرخ عقب جلوگيري شود ارتباط بين گاز وچرخ عقب فوق العاده بوده وتمام 155 اسب نيرو در اختيار سوار كار است البته بلند شدن چرخ جلو غير قابل پيشگيري است.



    اطلاعات تكميلي



    KAWASAKI. ZX-10R

    حد اكثر نيرو متور 155 اسب در 11700 دور

    نيروي تورك 78.7 پاوند فيت در 9400 دور

    شتاب 0 تا 100 2.7 ثانيه

    بهترين زمان يراي طي مسافت 400 متر 10 ثانيه با سرعت 235.8 كيلومتر

    حداكثر سرعت 296 كيلومتر

    وزن 180 كيلو گرم



    * سمند، خودرو ملي ما هم قدرتش در حد 100 تا 130 تا اسب هستش...




    ویرایش توسط viunj : 9th August 2009 در ساعت 18:01

  • مطالب کاربردي هر آنچه نیاز دارید ...

    صفحه 6 از 8 نخستنخست ... 45678 آخرینآخرین

    موضوعات مشابه

    1. آموزش پیشرفته MultiMedia Builder داده های طلایی
      توسط secret در انجمن نرم افزارهای پارسی
      پاسخ ها: 3
      آخرين نوشته: 22nd May 2012, 23:26
    2. چگونه عکس های بهتری بگيريم؟
      توسط Admin در انجمن عکاسی
      پاسخ ها: 2
      آخرين نوشته: 23rd January 2012, 15:05
    3. تولید cd آموزشی ومولتی مدیاواتوران کردنcd
      توسط secret در انجمن بحث های نرم افزاری
      پاسخ ها: 0
      آخرين نوشته: 12th February 2009, 16:07
    4. شورلت کامارو نسل دوم
      توسط Admin در انجمن اتومبیل آمریکایی (فورد ،...
      پاسخ ها: 3
      آخرين نوشته: 26th November 2008, 15:24
    5. موتورهای استرلینگ
      توسط sAeed در انجمن گرایش های مکانیک
      پاسخ ها: 0
      آخرين نوشته: 24th July 2008, 10:51

    علاقه مندی ها (Bookmarks)

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •  
    درباره ما
    دوستان ما
    ما در شبکه های اجتماعی

    پاتوق یو یکی از قدیمیترین سایت های ایرانی به 6 سال سابقه فعالیت می باشد. انجمن های سایت دارای مطالب متنوع و جامعی در تمامی زمینه می باشد. و البته در پرتال سایت شما همواره جدیدترین نرم افزار ، بازی و انمیشن های روز را با لینک مستقیم می توانید دانلود نمایید.